Jesus Christ Superstar

Det är verkligen jobbigt att bli så berörd av något
Jag såg första föreställningen av Jesus Christ på skolan i torsdags
Visste inte riktigt vad jag hade att förvänta mig...
men när jag kom hem efteråt så var jag liksom helt tagen
Var tvungen att gå tillbaka och se nästa föreställning också!
Och sådär har det bara fortsätt...
Det är verkligen jättejobbigt att inte kunna sluta tänka på något..
att hela tiden spela upp alla scener i huvudet..
att nynna på alla låtar....
att komma ihåg känslan när Amanda spelade Jesus...
åh gud... (om man nu kan säga så....)

Jag hatar att känna såhär
samtidigt som det är ganska kul....
så hatar jag det!

Varför kan jag inte bara släppa det...
varför har jag ens blivit såhär berörd från första början?!
Gaaaah, kan någon ge mig ett svar?!

När man känner sig såhär konstig innuti så börjar andra saker också komma upp i huvudet
Hur mycket betyder verkligen konsten
Hur mycket kan en människa verkligen beröra en
Hur lite tid vi egentligen har
Och vad vill jag verkligen göra med mitt liv?!

En sak är i alla fall säker...
Ingen har någonsin påverkat mig så mycket som Amanda Högberg som Jesus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0